وبگاه شخصی محسن یزدی
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
وبگاه شخصی محسن یزدی
محسن شنبه 17 اسفند 1392برچسب:,

اول از همه به سخنی از پیامبر اسلام (ص) اشاره می کنیم اگر در زندگی خواستار سعادت و در مرگ طالب شهادت هستید اگر نجات در روز حسرت و سایه سار در گرمای روز محشر و هدایت در روز سرگردانی و حیرت قیامت را می خواهید قران بیاموزید زیرا که قران کلام خدا و ایمن از شیطان است و مایه برتری در میزان.

شناخت قران برای هر فرد عالم به عنوان یک فرد عالم و هر فرد مومن به عنوان یک فرد مومن امری ضروری و واجب است شناخت قران برای یک فرد مومن از ان جهت واجب است که منبع اصلی و اساس دین و ایمان و اندیشه یک مسلمان و انچه به زندگی او حرارت و معنی و حرمت و روح می دهد قران است.

از منظر امام علی (ع) قران کتابی نیست همچون کتاب های دیگر بلکه کتابیست که اگر کسی با ان انس بگیرد به هدایت دیگری نیازمند نیست و کسانی که اهل قران اند در حقیقت اهل الله اند و بندگان خالص خدای اند قران کلام خداست و هیچ کلامی با ان همانند نیست.          
امام علی (ع) دروصیت خود به امام حسن (ع)وامام حسین(ع) می فرماید قران را باید خواند خوب و زیاد باید خواند قران را باید فهمید و با تدبر و تامل باید فهمید اما برتر از همه و فراتر از خواندن و فهمیدن باید به قران عمل کرد قران نسخه شفا بخش همه دردها و بیماری های درونی و بیرونی انسان هاست و درمان همه درد های بی درمان فردی و اجتماعی است راه گشای همه بن بست های فرهنگی.اجتماعی.اقتصادی.تربیتی و اخلاقی است راهنمای سیر و سلوک در عوالم هستی و راهبر انسان به سوی مبدا عالم وجود است.     
چه کسانی باید به قران عمل کنند ؟ ایا فقط رهبران جامعه اسلامی؟ ایا فقط دانشمندان و اندیشمندان مسلمان؟

برخی گمان می کنند که دانش و فرهنگ وقران به طبقه خاصی از جامعه اختصاص دارد شاید این را هم بهانه ای برای شانه خالی کردن از وظیفه ای که که بر عهده دارند قرار می دهند حال انکه هر مسلمانی وظیفه دارد قران را بخواند.بفهمد و عمل کند.

کلام خدا فرود امده تا هر کس به اندازه سطح درک و معرفت خود از ان بهره ببرد متذکر شود و در مسیر زندگی از ان استفاده کند البته کسانی که از دانش و معرفت بیشتری برخور دارند وظیفه رسالت سنگین تری بر عهده دارند.

حال آیا به این باور رسیده ایم که جز عمل به قران عامل دیگری نمی تواند سعادت و خیر فردی و اجتماعی ما را تامین کند؟ ایا تجربه نکردیم که نسیمی از قران توانست راه سعادت جامعه ما را باز کرد و موانع بزرگی را از سر راه برداشت؟    
پس چرا هنوز با قران.عمل به قران و فرهنگ قرانی فاصله زیادی داریم؟

باشد که هشدار امام علی ما را به هوش اورد انشاء الله